::PENGIKUT TEGAR::

Friday, January 14, 2011

susur keluar gaji korang........

Yang dihormati puan GB, barisan guru penolong kanan, guru2 serta anak didik yang saye kasihi sekalian...ngeh3~~
celik jek mata g keje..matahari da nak terbenam, ade pon sampai da terbenam baru sampai rumah..tido..sok g keje balik...demikian berlaku setiap hari...hari bganti hari, bulan bganti bulan, tahun bganti tahun...tapi kayakah korg????

sorry kalo korg ingat ni skim cepat kaye..xde maknenye!!
yg aku nak gtau ni xde kene mengena langsung ngn SKIM CEPAT KAYA ataupun MLM...just nak ajak korg termenung..aishhh...merenung...merenung ape????haaaa...tu yg kita nak tau....
:
kemane aliran gaji korg???knape cukup bulan abis gaji..ade yg lom sampai abis bulan lagik tp gaji da abis??mane??ade toyol kah???




ohhhhh tidak sama sekali...yg nak ditekankan kat cni adalah...........


reti eja???hehehe...KEBERKATAN....berkatkah gaji kita???check sama2 ye....camne???jom pk same2 ye....
1. mase kita kerja ade tak kita mengelat a.k.a curi tulang la....


orang soh keje, korg membuta!
2. mase kita kerja, ade tak kita menipu???
menipu itu subjektif...dr banyak sudut..duit, masa, kata2..byk.....
3. mase kita kerja, ade tak kita amik hak org lain???


makan harta@hak orang lain
4. mase kita kerja, ade tak kita niat dpt gaji nnt nak g tempat2 xelok???

semak samun!!huh~
5. mase dapat gaji, ada tak kita berkongsi dgn mak ayah???
ataupun....org lain yg bantu mak kita??
6. mase dapat gaji, ada tak kita berkongsi dgn org yg sgt memerlukan??(cth: faqir miskin@ anak yatim)       
berkongsilah apa yg kita ada~
yg lain tuh pk sendiri ye...peringatan ni tak dituju pada sesiapa...nih utk igtkan diri sendiri jugak...kalo terasa tu...tak dapek la den nak nolong eh..hehe
renung2kan..dan slmt beramal~~ (ustaz izzi pinjam ayat ye...ngeh3~)