::PENGIKUT TEGAR::

Thursday, December 1, 2011

AKU TAK HEBAT!

Aku dengan rasa sejuta bangga bila ada anak melayu bangkit mencari kesenangan hidup dan membantu org lain utk terus hidup. Sangat MULIA niat tu… tapi jangan skali2 pandang rendah pada org lain. Mmg ‘kau’ hebat, ada mcm2 kereta mewah, rumah mewah, duit bertimbun2 sampai xpandang duit seposen…

Aku mmg xberjaya, xhebat mcm ko

Aku xda kereta mewah, kete kancil jek ade…tu pon kete bapak aku

Aku xda rumah mewah, rumah banglo jek ade…hehehe Tu pon umah bapak aku

Aku xde simpanan berjuta2, setakat 11-12ribu tuh ade la….hehehe tu pon dekat 2 tahun menabung…
MENABUNG OKE!!

Walaupon aku xde kete beso, rumah beso, menumpang pakai kete bapak, menumpang rumah bapak tapi….
ADE AKU KESAH???
SEKURANG2NYE AKU HAPPY NGN HIDUP AKU…

Sekurang2nye aku berusaha utk beli rumah sendiri walaupon xsehebat rumah bapak aku….
 

Sekurang2nya aku ade niat utk beli kereta sendiri walaupon xsehebat caldina ataupon BMW 7series…
 

ape pon yang Allah beri, aku bersyukur sekurang2nya aku xperlu nak menadah tangan meminta2 kat tepi jalan...aku berusaha dengan daya yang diberikan oleh Allah...

Utk berlari pantas kita harus belajar…belajar meniarap, merangkak, sedikit2 bangun untuk berjalan lantas berlari..sesekali mmg akan terjatuh. Dari jatuh tersungkur  tu pon kita masih belajar…xda yg lahir terus kat dunia ni terus berlari…kalo ada pon yg terus berlari, suatu hari nnt bila dia jatuh dia xkan mampu bangun….

Bila kita da makin kuat, makin hebat, semakin tinggi terbang ke langit jgn lupa yang ade kat bumi..jauh mana pon kita pergi jgn lupa asal usul kita..lumrah bila da hebat, kaya raya, duit yg seringgit xkan dipandang lagi…yg beribu2 tu je yg dilihat…..

Ingat kita diatas sbb sokongan org dibawah, yg kecil, yg xda ape2… hidup kita ibarat tiang ibu rumah, teguh kerana sokongn tiang2 kecil, kalo tiang2 kecil runtuh maka runtuhlah tiang ibu…sesekali renunglah tiang kecil supaya semuanya xkan musnah

kekayaan yang diberikan oleh Allah hanya pinjaman, semua yg ade kat dunia ni xkan kekal…


semua keje Allah, hari ini mgkin ko mampu mendabik dada ko hebat, esok lusa belum tentu…

Sama2 mengingatkan…

wallahualam…






No comments:

Post a Comment