::PENGIKUT TEGAR::

Thursday, December 8, 2011

FULLTIME BIBIK

Cuti sekolah actually bukan satu benda yg best oke sbb boring ar dok umah...penat jadik bibik...huhu..satu hari keje xkan abis nye...celik jek mata da buat breakfast..da makan2 pastu kemas, basuh pinggan...pastu mandi then uruskan kain baju kotor plak..basuh baju banyak ooo...padahal hari2 pon basuh baju...mayb sbb asik2 tukar baju..tuh yang penat..
(SALAH SENDIRI!)

ibaratnye gini la kain baju kat umah aku...kira ni tahap medium la...aku nye level hard!!
(sori pakcik google i pinjam gambo u ye:p )

pas uruskan kain baju, nak kene kemas rumah plak...menyapu dari ruang tamu sampai dapur skali ngn lantai kat luar rumah..huh..
bila setle...baru nak relaks, terpandang jam kat dinding, aisey pukul 12.30 sudaaaaaa....aishhh massak pulakkk.....pas masak get ready utk makan...da makan kemas lagi...cuci pinggan, kemas dapur....pastu baru la dapat rehat jap...baru nak terlelap hujan pulakkkk...kain baju kat ampaian!!! larikkkk kejar baju....kang basah masakkk aku nak basuh balik...da angkat kain baju tuh nak lipat pulak..da lipat nak susun pulak...huh!
ibarat nye kain baju camni la kat umah aku...ni pinjam gambo kat pakcik google jek:p
dah setle sume...tgk jam da petang kuar la tgk2 pokok bunga, main2 ngn kucing jap...kemas2kan tempat tido anak2 mlm nih...
da setle sume da mlm...masak lagi..bg anak2 makan dulu baru kami makan...da mkn kemas lagi...pas mkn baru la dapat rehat tgk tv & ade la mase sket2 nak tulis kat sini....bila hari semakin malam, badan pon makin letih...sok rutin yg same akan repeat balik...ish sape kata housewife xpenat...
haaaa...ni la anak2 kesayangan saye ^_*
bila da penat Incek Fier daus pon call, nak cakap camne da mengantuk...bila dia cakap panjang2 xperasan suara dia makin lama makin perlahan pastu masuk dalam mimpi...aiseyyy tertido daaa!! bila tersedar mengajuk pulakkkk!!! tambah satu keje lagi nak pujuk hahaha adesss la.....

tak yah nak wat muka camtu yehhh ^_*

leh reput tulang2 aku kalo terus camni sampai tua...xleh compare la ngn org tua dulu2 sbb dorg nye pemakanan xsama da mcm kita hari ni...kicap pon ade plumbum hehe...k la...mau rehat sudaaa..... 

just 4 sharing

tata ^_^


No comments:

Post a Comment