::PENGIKUT TEGAR::

Thursday, December 22, 2011

Lagi kisah Ariff Alfian Rosli

baru-baru ni kita digemparkan dgn perkahwinan Gay pertama kat Malaysia dan yg terlibat tu bukan lah calang2 org, seorang lelaki yg boleh dikatakan cukup sifat dari segi mental dan fizikal. tapi entah kat mana silapnya dia boleh terjerumus pada perkahwinan yg dilaknat Allah...Wallahualam....sejauhmana kebenaran nya, hanya dia dan Allah je yang tau....
Ariff Alfian Rosli
hari ni sekali lagi Ariff di ketengahkan dalam ruangan akhbar. bukan hubungan terlarang tu yang jadi persoalan, tapi hubungan keluarga tuh yg menyentuh perasaan. bila aku terbaca keratan akhbar, menitis trus air mata...
anak yang diberi perhatian yang cukup sempurna, makan disuapkan, pendidikan diberikan, bila besar buat family mcm ni....

keratan akhbar Utusan 22 Disember 2011
klik utusan utk keratan akhbar:


AYAH
xkan menegur jika anak xbuat salah...xkan marah kalo kita dengar cakap....dia akan sentiasa nak yang terbaik utk anak....xda ayah yang nak tgk anak susah...tapi bila wujud selisih faham, si anak terus memutuskan hubungan dgn ayah selama hampir 3tahun sedangkan masih berhubung dgn family yg lain...mcm mana la agaknya hati ayah....mmg aku xtau apa yg berlaku antara ariff dgn ayah dia, tp besar mana pon silap ayah, dia tetap ayah....
ayah yg semakin tua....

bila belajar da tinggi, ilmu yg ada kita dpat gaji besar.tapi boleh ke kita bayar balik duit ayah yg da besarkan kita????kalo ade simpanan juta2 tuh mayb boleh la kot, tapi kasih sayang tu leh ke bayar balik???

renung2kan la...ayah semakin tua, kita semakin dewasa..ayah mungkin akan kembali pada zaman kanak2, makin lupa, makin xkuat....kita sebagai anak, bantu la ayah...ayah xnak duit kita, tapi ayah nak tgk kita berjaya, bahagia, punya keluarga yg baik..pada ayah duit tu xda erti da, kasih sayang je yg dia perlukan....

pernah aku berbual dgn ayah, 
aku: ayah, kat hujung kg ade org nak jual tanah, murah jek...
ayah: ayah nak buat ape lg....tanah yg ayah nak beli kecik je..tanah kubur..ko muda    lagi, cari la harta...nnt ayah leh tumpang senang...
masa tu bergenang air mata, hanya Allah yg tau....
aku akan sayang ayah sampai bila2...

gambar raya kami sekeluarga tanpa arwah ibu... 

buat kawan2 tersayang
carilah ayah sementara dia masih ada.....
sbb bila saat dia da xda, xkan ada sape yg boleh gantikan tempat dia..

wallahualam....

sama2 mengingatkan....

No comments:

Post a Comment